جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
پایان قانون: تکامل انسان، قانون عصبی و روح [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David W. Opderbeck
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه سه هدف مرتبط را دنبال می کند. ابتدا، سؤالات روش شناختی اساسی را بررسی می کند زیر شاخه «الهیات و علم». دوم، یکی از دشوارترین مسائل را حل می کند گفتمان «الهیات و علم» مسیحی: سؤال «آدم کی بود»، سؤالی که مشکلات منحصر به فرد بودن انسان، گناه انسان، و رستگاری بشریت را در بر می گیرد. سوم، نقد کلامی و فلسفی برخی از ادعاهای فقهی ارائه شده توسط برخی از محققان در رشته نوظهور "نورولاو"، یعنی کاربرد علوم اعصاب به قانون
عبادت به عنوان چالشی برای اعمال مذهبی اصلاح شده [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jacobus Nicolas De Klerk
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : زیارت به‌عنوان چالشی برای اعمال مذهبی اصلاح‌شده، پایان‌نامه‌ای است که در الهیات و مناجات عملی انجام شده و علاقه به زیارت را به‌عنوان یک آیین مورد بررسی قرار می‌دهد. این تحقیق از دیدگاه سنت اصلاح‌شده با زائران مسیحی سنت اصلاح‌طلب به‌عنوان محقق مشترک انجام شد. طراحی روش شناختی قوم نگاری و مشاهده مشارکتی به عنوان روش، محقق را قادر می سازد تا واقعیت آنچه را که در حال وقوع است منعکس کند (کلومپ، 2011: 69). تمرکز پژوهش تجربی جمع‌آوری اطلاعات در مورد معنای زائران مسیحی از سنت اصلاح‌شده مناسب برای خود در انجام زیارتی مانند Camino de Santiago de Compostela در اسپانیا بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از یک سیستم کدگذاری انجام شد که از آن نتایج در یک نظریه مذهبی برای عمل، تعیین و پردازش شد. محقق چندین بار در طول تحقیق از مثلث بندی و بازتاب استفاده کرد. این تحقیق با مروری بر علاقه جاری به زیارت در میان مسیحیان از سنت اصلاح‌شده در سطح جهان و به طور خاص از آفریقای جنوبی آغاز می‌شود. زیارت در حوزه آکادمیک الهیات عملی، عبادت و مناسک واقع شده است، در حالی که بر روند مستمر بازتعریف الهیات عملی، بر اساس کار براونینگ (1995) تاکید دارد. Osmer (2008) و Miller-McLemore (2012)، الهیات عملی را به عنوان یک رویکرد زمینه محور توضیح دادند. با تشریح چهار وظیفه الهیات عملی، توصیفی-تجربی، تفسیری، هنجاری و عملی، فرآیند بازتعریف مستمر با توسعه هرمنوتیک، شبکه انسانی زنده، الهیات عمومی، ارتباط یک رهبری بیشتر توضیح داده شده است. مدل، پویایی تغییر، کاربرد در عبادت و رابطه بین عبادت و فرهنگ. تغییر لیتورژی به سمت تحقیقات چند رشته‌ای، فردگرایی، جهانی‌شدن و فناوری با تأکید بر آیین‌ها و نمادها، در چارچوب تفسیر فردی و بیان خود طراحی شده ایمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این روند نشان‌دهنده تغییر چشم‌انداز در سنت اصلاح‌شده در چارچوب لیتورژی condenda / Liturgy در حال ساخت است.
شرکت در عبادت پنطیکاستی: کلیسا شناسی بر مبنای نبوت همه مؤمنان
نویسنده:
T. Ryan Davis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه کلیسای شناسی مشارکت در آیین پنطیکاستی را با استفاده از مفهوم نبوت همه مؤمنان به عنوان یک ابزار الهیاتی و هرمنوتیکی برای بیان اینکه چگونه افراد غیر مذهبی می توانند به طور کامل در زندگی آیینی کلیسا شرکت کنند، توسعه می دهد. پنطیکاستالیسم به عنوان یک سنت مذهبی متنوع متشکل از انواع کلیساهای سلسله مراتبی و دموکراتیک که هم الگوهای کلیسایی اسقفی و هم غیر اسقفی را منعکس می کند، ابهامی را در نحوه درک آموزه نبوت همه ایمانداران و ماهیت برابری طلبانه کلیسا ایجاد کرده است. بر اساس دیدگاهی که توسط پنوماتولوژی و پنطیکاست ارائه شده است، این پروژه ابزاری را برای انتقال الهیات ارائه می دهد که چگونه مشارکت بیشتری می تواند در جوامع عبادت پنطیکاستی از طریق توانمندسازی هر ایماندار با روح القدس انجام شود. ایده نبوت همه مؤمنان از طریق هرمنوتیکی محراب که به همه اعضای جامعه عبادت اجازه می دهد تا در مشارکت پویا با دیگران، با خدا رویارویی دگرگون کننده داشته باشند، بر آیین های غالب آیین پنطیکاستی ارائه می شود. نتیجه یک دیدگاه واقعاً برابری طلبانه از کلیسا است که کل جوامع ایمانی را به سمت مشارکت در پنطیکاست از طریق روح هدایت می کند. از طریق تحلیل انتقادی و تعامل سازنده الهیات با مراسم مذهبی پنطیکاستی، فصول این پایان نامه به درک بهتری از معنای "محراب" در آیین های پرستش پنطیکاستی کمک می کند.
مشارکت در موعظه: الهیات آچارد سنت ویکتور
نویسنده:
Nicole Reibe
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : الهیات آچارد سنت ویکتور (1100-1171) به بهترین وجه از دریچه مشارکت در خدا درک می شود. او سه شیوه مشارکت را شناسایی می‌کند: خلقت، عدالت و سعادت. مشارکت از طریق آفرینش بیانگر تصویر مشترک خداوند است که در همه انسان ها وجود دارد. مشارکت با عدالت محور اصلی الهیات آچارد است و شامل افزایش فضیلت است که در عشق به خدا و همسایه آشکار می شود. در نهایت، مشارکت با سعادت وحدت ترینیتی است. حالت های مشارکت پیش رونده هستند و هر کدام بر اساس حالت قبلی است. مشارکت چارچوبی را ایجاد می‌کند که مسیح‌شناسی، پنوماتولوژی، الهیات تثلیثی، انسان‌شناسی الهیاتی، و اخلاق آچارد را قرار می‌دهد و همچنین الهیاتی را ایجاد می‌کند که فضیلت فردی را به عنوان نقطه شروع می‌گیرد. این چارچوب مشارکت، الهیات نظری و کاربرد عملی را پل می‌کند و جنبش‌های اصلاحی کلیسایی زمان او را منعکس می‌کند. نتیجه الهیات زندگی مسیحی است که تعادلی بین تفکر و عمل مشخص است. آچارد الاهیات محور مشارکت خود را از طریق استفاده از تصاویر تشبیهی که در خدمت آموزش و الهام بخشی هستند بیان می کند. من استدلال می کنم که آچارد نماد اصلی یک کلیسای جامع داخلی سه گانه است که توسط مسیح، از طریق فیض، در روح مؤمنان ساخته شده است. بنای این بنا با پیشرفت در زندگی معنوی، حرکت از مشارکت در خدا از طریق خلقت، عدالت و سعادت مطابقت دارد. الهیات آچارد رابطه ای پویا بین آموزه ها و تصاویر الهیات، بین آموزش و کاربرد، و بین زندگی کنونی و زندگی آینده ارائه می دهد.
فراخوانی ارواح در ماشین: باز ارزیابی تکامل پدیده علم/دین: دیدگاه‌های بدیل
نویسنده:
Danielle Shalet
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه یک تحلیل انتقادی عمیق از ماهیت رابطه علم و دین است. هدف این پروژه افشای مشکلات مرتبط با بسیاری از مغالطات مرتبط با این پدیده ها و ارزیابی دلایل پشت ادراکات خاص است. این آسیب‌های ناشی از سال‌ها تصور نادرست و درک نادرست از مفاهیم علم و دین را ترسیم می‌کند و با تأکید بر استفاده از روش‌شناسی ناکافی و قدیمی، به آنچه منجر به چنین نارسایی‌هایی در تفسیر شده است، پرداخته است. تعدادی از مشکلات روش شناختی که مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت به شرح زیر است: فصل اول عمدتاً بر مسائل مربوط به تعریف دین تمرکز خواهد کرد و ارزیابی خواهد کرد که چگونه این یک عامل کمک کننده در نحوه دریافت و شناخت "دین" در جامعه دانشگاهی و همچنین در محافل محبوب تر. تأکید اصلی در اینجا بر این تصور غلط خواهد بود که «دین» یک مفهوم راکد و نه پویا است و از طریق ارزیابی تاریخ رنگی آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این امر با بررسی ایدئولوژی‌های عمدتاً مسیحی و غربی که در این زمینه مطالعاتی بومی هستند، دنبال می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه این باورها با ساختار غربی «مذهب» مرتبط هستند و به شدت با گسترش امپریالیسم در سراسر جهان مرتبط هستند. جهان فصل دوم از طریق برجسته کردن مفهوم‌سازی‌های غربی از دین و علم، به‌ویژه این باور اشتباه که این پدیده‌ها به طور جهانی مشترک هستند، بر این موضوعات استوار خواهد شد. به طور مشابه در این فصل تعدادی از عوامل دیگر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت: (1) رویکردهای ذهنی اتخاذ شده توسط برخی از محققان که اصرار دارند "علم" را با استفاده از دسیسه های هوشمندانه بیشتر شبیه "دین" کنند. (2) مفهوم شمول گرایی مرتبط با این موضوع است که توجه را به تأثیرات منفی سوگیری های غربی (در دانشگاه) بر رویه های غیرغربی جلب می کند و عمدتاً آنها را از منحصر به فرد بودن فرهنگی آنها رد می کند. (3) علاوه بر این، این فصل به بررسی ساده‌سازی بیش از حد پدیده‌های پیچیده فرهنگی در دانشگاه می‌پردازد و ناکارآمدی برخی آثار را در برخورد با این پدیده‌ها ارزیابی می‌کند. این با ارزیابی انتقادی از این بورس تحصیلی تزیین خواهد شد و نشان خواهد داد که چگونه سال ها اطلاعات نادرست و سهل انگاری (در داخل آکادمی) منجر به یک رابطه نگران کننده بین علم و دین شده است. این امر با مطالعه موردی «جنبش علمی» معروف به فراانسانیزم به عنوان ابزاری برای نشان دادن تأثیرات طولانی مدت و مشکل‌آفرینی که سال‌ها تفسیر نادرست بر درک عمومی از پدیده‌های علم/دین، حداقل از یک منظر داشته است، ادامه خواهد یافت. . این با بررسی آینده این تکامل به پایان خواهد رسید. در اینجا از طریق استفاده از فیلم SF مشهود است، این که چگونه فراانسانیتی، به دلیل رابطه اش با علم و دین و ارتباط آن با ایده های رایج فرافرهنگی SF، این پتانسیل را دارد که به مکانی برای یک سیستم اعتقادی تبدیل شود که به خوبی بین فرهنگی ترجمه می شود و هر دو را در بر می گیرد
توماس آکویناس در رابطه با فضایل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew James Kim
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : توماس آکویناس در ارتباط با فضائل اندرو کیم، دکتری کارگردان: ویلیام سی. متیسون سوم، دکتری. آیا انسان برای داشتن حتی یکی از آنها نیاز به داشتن تمام فضایل دارد؟ پاسخ مثبت آکویناس به این پرسش توسط اکثریت اخلاق گرایان معاصر رد شده است. دو اتهام رایجی که بر این تز وارد می شود عبارتند از: (1) اگر درست باشد، پس هیچ کس با فضیلت نیست، و (2) اگر درست باشد، پس پیشرفت اخلاقی غیرممکن است. هدف از این مطالعه ارائه گزارشی از نسخه آکویناس از تز جدایی ناپذیری است به گونه ای که با توجه به متون نادیده گرفته شده و همچنین زمینه تاریخی که تز آکویناس در آن ظهور کرده است، به انتقادات معاصر پاسخ دهد. فصل اول به بررسی مواضع منتقدان برجسته جدایی ناپذیری می پردازد. فصل دوم و سوم به ترتیب در فلسفه و الاهیات به تحلیل روایات مختلف جدایی ناپذیری در دوره های منتهی به آکویناس می پردازند. فصل چهارم تز آکویناس را ارائه می کند و فصل پنجم نقدهای فصل اول را بازبینی می کند. پایان نامه به این نتیجه می رسد که تز آکویناس در معرض این ایرادها نیست، زیرا او از ارسطو و آگوستین در تصور فضیلت به عنوان متشکل از درجات پیروی می کند. این بر خلاف دیدگاه رواقی است که فضیلت یک حالت مطلق است که اجازه درجه بندی را نمی دهد. یکی دیگر از یافته های این پایان نامه این است که اختلاف نظر در مورد تفکیک ناپذیری از این واقعیت ناشی می شود که متفکران باستان و قرون وسطی فضیلت را متفاوت از متفکران مدرن تعریف می کنند. اینطور نیست که در تعریف فضیلت توافق وجود داشته باشد، بلکه در مورد جدایی ناپذیر بودن فضایل اختلاف نظر وجود دارد.
پرتره ای از مسیح قهرمان در نامه ای به عبرانیان
نویسنده:
Jeremy Miselbrook
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رساله به عبرانیان به عنوان یکی از پیچیده ترین اسناد عهد جدید مورد توجه قرار گرفته است. نویسنده هنرمندانه بسیاری از تصاویر و ایده های شناخته شده را به کار می گیرد که با مخاطبش طنین انداز می شود و در عین حال مسیح را به عنوان نمونه این تصاویر مثال می زند. نویسنده کتاب عبرانیان پرتره ای از مسیح ارائه می دهد که او را در ارتباط با سایر چهره های شناخته شده برای مخاطبانش قرار می دهد و از چهره ها برای انتقال مسیح شناسی پیچیده خود استفاده می کند. این پایان نامه بررسی می کند که نویسنده کتاب عبرانیان چگونه مسیح را در چارچوب ارجاعات قهرمانانه یونانی-رومی قرار می دهد تا برتری مسیح را بر سایر قهرمانان به تصویر بکشد. فصل اول شامل بررسی ادبیات است و کهن الگوهای اصلی را که محققان به عنوان پس‌زمینه‌های بالقوه تصویرسازی در عبرانیان پیشنهاد کرده‌اند، مورد بحث قرار می‌دهد. فصل دوم ویژگی هایی را برای بحث در مورد ارجاعات و زبان قهرمانی تعیین می کند و تصویرهای افسانه ای و فلسفی هراکلس را معرفی می کند - یکی از محبوب ترین و رایج ترین قهرمانان هلنیستی در تمام دوران. فصل سوم عبرانیان 2 و 11-12 را به عنوان قسمت های اصلی مورد بررسی قرار می دهد که نویسنده کتاب عبرانیان مسیح را به عنوان یک قهرمان به تصویر می کشد. فصل چهارم روایات مربوط به مسیح موجود در عهد جدید (به استثنای عبرانیان) و سنت‌های هلنیستی هراکلس را در الگوی قهرمانانه قرار می‌دهد. فصل پنجم مطالعه را با ارائه تصویر قهرمانانه مسیح در رساله به عبرانیان به پایان می رساند.
از قوانین تا آیین عبادت: تفسیری ایده آلیستی از آموزه آفرینش [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Edward Joseph Epsen
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ایده آلیسم مسیحی چارچوبی تفسیری برای بسط آموزه آفرینش در زمینه های موازی الهیات و فلسفه است. این خود را با باروری و سازگاری توضیحی خود توصیه می کند. در برابر ادعای رئالیسم فیزیکی مبنی بر اینکه جهان فیزیکی از نظر هستی شناختی بنیادی و مستقل از ذهن است، ایده آلیسم معتقد است که آن را حقایقی درباره سازماندهی تجربه حسی انسانی تشکیل می دهند. قواعد حسی به نوبه خود ممکن است با واقعیت زمانی پیش‌فیزیکی ذهن‌های فرشته‌ای توضیح داده شود که به‌طور علّی تجربه‌ی انسان را در یک سیستم نام‌شناختی تعیین‌شده الهی محدود می‌کند. ایدئالیسم در اینجا مجدداً به سنت افلاطونی مسیحی پیوست می‌شود و مفاهیم سنتی عصر، حکومت فرشتگان و اندیشه‌های الهی را بازیابی و به روز می‌کند تا بتواند در رابطه با مسائل فلسفی ادراک و استقرا کار توضیحی انجام دهد. با این کار، ایدئالیسم مسیحی الهیدانان را قادر می‌سازد تا به طور منسجم این تز را بیان کنند که عینیت هستی‌شناختی و بقای تجربی جهان، آن‌گونه که بر پایه قوانین پدیدارشناختی طبیعت استوار است، با کارکرد مذهبی سلسله مراتب کلیسای کیهانی تبیین می‌شود. بنابراین، یک الهیات ایده‌آلیستی آموزه عبادت کیهانی را توسعه می‌دهد که کارهای مختلف خدا در آسمان و زمین به طور مشابه در یک اقتصاد مقدس عشای ربانی متحد می‌شوند.
الهیات ماوراء فیض: تعریف و نظام مندی
نویسنده:
Andrew Christian Nelson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی الهیات فوق العاده گریس می پردازد. با توجه به اینکه Hyper Grace، همانطور که در حال حاضر در یک محیط الهیات رایج توصیف می‌شود، تعریف و بیان ضعیفی دارد، این تز اولین تعریف و نظام‌بندی این جنبش الهیات انتقادی را ارائه می‌دهد. در ارائه استدلال خود، بخش 1 این پایان نامه مروری بر بحث های جاری پیرامون این اصطلاح ارائه می دهد. این بررسی اجمالی اجازه می‌دهد تا ماهیت تصادفی برچسب همراه با نیاز حاصله برای تعامل مهم با این اصطلاح شناسایی شود. سپس بخش 1 تجزیه و تحلیل عمیقی از ویژگی‌های جنبش هایپر گریس را در سه گفتگو ارائه می‌دهد: اندرو فارلی، استیو مک وی، و دبلیو پل یانگ. این بحث اجازه می دهد تا مجموعه ای اولیه از پارامترها برای حرکت گذاشته شود. پس از پی ریزی این پایه، پایان نامه به بخش دوم می رود و استدلال می کند که این ویژگی ها تجلی مدرن مضامین موجود در الهیات رسمی مارتین لوتر، T.F. تورنس، و منتخب الاهیات جهان گرا. بنابراین چنین بحثی مبنایی برای نظام‌بندی Hyper Grace فراهم می‌کند. پایان نامه با استفاده از قسمت های قبل در قسمت 3 با بیان اولین الهیات سیستماتیک Hyper Grace به پایان می رسد. این تلاش برای بیان این حرکت در شرایط سیستماتیک اجازه می دهد تا Hyper Grace با وضوحی بیان شود که امکان تجزیه و تحلیل بیشتر حرکت را فراهم می کند.
برده داری، بردگان و انجیل متی: یک مطالعه روایی، اجتماعی-علمی
نویسنده:
Jonathan Hatter
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پروژه روش شناسی علوم اجتماعی را با استراتژی خواندن انتقادی روایتی ترکیب می کند تا کاربرد زبان برده را در انجیل متی کشف کند. من استدلال می کنم که هسته استعاره های برده متی ارائه خدمت (به خدا یا دیگران) یا "برده" به عنوان یک عنوان افتخارآمیز نیست، بلکه "بردگی" در درجه اول به عنوان استعاره ای برای اطاعت و فروتنی رادیکال عمل می کند. با پذیرفتن تعریف جامعه شناس اورلاندو پترسون از برده داری به عنوان یک الگوی پایه، نشان می دهم که تصویر متیو از شخصیت های برده گرایش به انطباق با دیدگاه های غالب در جهان بزرگتر روم هلنیزه شده (یعنی برده داری با سلطه، بیگانگی مادرزادی، و فقدان افتخار و احترام). سپس از تصویر خود متی از افراد برده/برده به عنوان دریچه هرمنوتیکی استفاده می کنم که از طریق آن مخاطب باید سه استعاره برده این انجیل را درک کند (معتقدان به عنوان بردگان خدا، به عنوان بردگان مسیح و به عنوان بردگان یکدیگر). فصل‌های مقدماتی چارچوب روش‌شناختی پروژه را بیان می‌کند (فصل 1) و سپس به بررسی تاریخچه پژوهش در مورد برده‌داری در قرن اول در زمینه‌های رومی، یهودی و مسیحی می‌پردازد (فصل 2). دو فصل بعدی نشان می‌دهد که شخصیت‌پردازی متیو از افراد برده‌شده با مدل پترسون مطابقت دارد و ابتدا به شخصیت‌های برده‌شده در قسمت‌های روایی (فصل 3) و سپس در تمثیل‌های روایی (فصل 4) نگاه می‌کند. پس از یک گشت و گذار کوتاه در مورد زبان برده در نقل قول های کتاب مقدس، فصل آخر از تصویر متی از شخصیت های برده و برده داری استفاده می کند که در فصل های 3"4 ایجاد شده است، به عنوان مبنایی برای تفسیر استعاره های برده انجیل.
  • تعداد رکورد ها : 1276